פגיעה בזכויות הקשישים? "נתון שצריך להדאיג כל אחד"

    צבי טסלר No Comments on פגיעה בזכויות הקשישים? "נתון שצריך להדאיג כל אחד"

    הצעת חוק מנחה את קופות החולים להפחית ב10% את תגמולי פוליסות הביטוח הסיעודי ולהאריך את תקופת האכשרה. ד"ר אוריין יצחק מייסד עמותת מגיני בתי"ה: "אנו קוראים לממונה על רשות שוק ההון למשוך לאלתר את הצעת החוק שהגיש, טרם נאלץ לפנות לרשויות החוק"

    בית אבות צילום: פלאש 90
    10:26
    05.05.24
    נתי קאליש No Comments on מרן הגרמ"ה הירש: "עד ל"ג בעומר הפסקת אש משני הצדדים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הממונה על רשות שוק ההון הניח הצעת חוק תוך שהוא מנחה את קופות החולים להפחית ב10% את תגמולי פוליסות הביטוח הסיעודי ולהאריך את תקופת האכשרה מ60 יום ל180 יום וזאת על רקע הודעת חברות הביטוח שהגידול הקיצוני שנוצר בשנה וחצי האחרונות במימוש פוליסות הביטוח הביאו את המבטחים והקופות לגרעון במסגרתו לא יוכלו לכסות את הביטוחים.

    ד"ר אוריין יצחק מייסד עמותת מגיני בתי"ה למיצוי זכויות דיירי בתי האבות, מסר בתגובה: "אנו מודים למנכ"ל משרד הבריאות מר משה בר סימן טוב על החלטתו הראויה להורות לקופות החולים שלא להשמע להנחיית הממונה על רשות שוק ההון והביטוח לשנות את מתווה פוליסת הביטוח הסיעודי".

    על פי בדיקה שערכה העמותה אין הלימה בנתונים שמסרו חברות הביטוח למציאות בשטח. שוק פוליסות הביטוח הסיעודי עדיין לא מאותת על משבר קיצוני כפי שניסו להציג לציבור. ממידע שהגיע מקופות החולים, שם מעריכים כי עולה החשד שנעשתה מניפולציה חשבונאית בדוחות חברות הביטוח, תוך העמסת הוצאות בדוחות שהוגשו, במטרה להציג גירעון והפסדים מדומים.

    העמותה פנתה למבקר המדינה לפתוח בבדיקה מיידית של טענות אלה. גם סמיכות הפנייה של חברות הביטוח אל קופות החולים והממונה על רשות שוק ההון, כולן במועד אחד מעידה על תיאום לכאורה שקיימו החברות ביניהן.

    לדבריו: "תהייה נוספת שעולה היא; על אלו אדנים נשען הממונה כאשר המציא את תוכניתו לפגוע בזכויות המבוטחים. מדוע לא פורסם מספר המבטחים שמימשו את זכאותם בשנים האחרונות ביחס למספר המבוטחים בפועל. היכן נעלמו המליארדים שהוכנסו כל שנה בעשור האחרון? מדוע לא הורמו דגלים אדומים בחמש שנים האחרונות? היכן היתה רשות שוק ההון לכל אורך הדרך ומדוע לא שמרה על האינטרס הציבורי? מהמידע שמתקבל עולה ריח חריף של מעשה נבלה שנעשה כלפי ציבור המבוטחים, כאשר כל אחד מהמעורבים מנסה לממש אינטרסים לא ראויים; מצד חברות הביטוח להגביר לחץ על המבוטחים השבויים לקבל על עצמם פגיעה בזכויותיהם, לפני מועד חידוש הביטוחים בתום שנה זו, ובכך לעשות עושר שלא במשפט המבוסס על תחזיות מוגזמות. ומצד אנשי האוצר; לחתור לפגיעה רחבה יותר בקריטריונים המאפשרים מימוש הגדרת זכאויות הסיעודי ובכך לצמצם את מספר הזכאים לגמלת הסיעוד. נערי האוצר גילו בשנים האחרונות מורת רוח על גידול במספר הזכאים בשל שינוי מדיניות הביטוח הלאומי".

    "גם ההחלטה הטבעית שהתקבלה כברירת מחדל; להפר את החוזה הקיים בין האזרחים למדינה במסגרת הפוליסה שהתוותה, תוך פגיעה בזכויות המבוטחים, מבלי לדרוש קבלת אחריות על כשלון המעורבים, מגבירה את עומק התהום שנוצר בין האזרחים למדינה. אנו מצויים בעידן של תרבות אנשים חטאים. ברור לכל העיניו בראשו, כי תוכניתו של הממונה על רשות שוק ההון לא הולמת את גודל המשבר שהציג, וזאת היתה נכשלת תוך שנה מיום כניסתה לפועל. עובדה זו מחזקת את ההנחה כי מדובר בתוכנית שלבית שמטרתה להכשיר את דעת הקהל לפגיעה רחבה יותר בהמשך, במרכיבי הביטוח הסיעודי".

    "אנו קוראים לממונה על רשות שוק ההון למשוך לאלתר את הצעת החוק שהגיש, טרם נאלץ לפנות לרשויות החוק ולערכאות משפטיות לבדיקה מעמיקה של התנהלות הרשות והמעורבים. אנו קוראים לקופות החולים לחשוף את מספר מימושי הביטוח בשנים האחרונות. אנו מפצירים בממשלת ישראל לדון בהקמת ביטוח סיעודי ממלכתי לכל אזרח ולהטמיע תוכניות לדחיקת תלות כבר מגיל מוקדם, על מנת למנוע משבר אמיתי אצל אוכלוסיית בני גיל הזיקנה בחומש הקרוב. קופות החולים אינן ערוכות לתת מענה הולם לבני גיל הזיקנה ונתון זה צריך להדאיג את הממשלה והאזרחים".



    0 תגובות